ח"כ סעדה: "הרפורמה תפתור את הסחבת בבתי המשפט"

    אייל ראובן No Comments on ח"כ סעדה: "הרפורמה תפתור את הסחבת בבתי המשפט"

    חה"כ משה סעדה במהדורת הבוקר: "אני חושב שהרפורמה תפתור את הסחבת בבתי המשפט. כיום השופטים בוחרים את עצמם ומשכפלים את עצמם, שופטי הערכאות הנמוכות מסתכלים על העליון שהוא המצפן הערכי וממנו הם למדים. אני רוצה שמי שיבחר את השופטים זה העם דרך נציגיו ואז הם ילמדו מהעם"

    צילום: יונתן סינדל/פלאש90
    7:11
    16.05.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on הותרו לפרסום שמותיהם של שני לוחמים שנפלו ברצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חה"כ משה סעדה (הליכוד), לשעבר סגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים, אומר כי הרפורמה שמציע שר המשפטים עשויה לפתור גם את בעיית התמשכות ההליכים בבתי המשפט.

    בפתח הריאיון התייחס סעדה לדברי נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, אהרון ברק: "הוא אומר דברים שאם פוליטיקאים היו אומר – היינו אומרים שזו הסתה. הם מנהלים קרב מאסף. אף גוף לא אוהב רפורמה כי זה מנשל ממנו את הכוח. ברק מנהל קרב מאסף לשימור הכוח בידי השופטים".

    על הרפורמה: "לוקחים את זה ישר למקום הפוליטי. הרפורמה הזו הרבה יותר גדולה מעניין פוליטי כזה או אחר. יש לנו מערכת בתי משפט לא יעילה. הליכים מתמשכים שש ושבע שנים. אני חושב שהרפורמה תפתור את זה. כיום השופטים בוחרים את עצמם ומשכפלים את עצמם, שופטי הערכאות הנמוכות מסתכלים על העליון שהוא המצפן הערכי וממנו הם למדים. אני רוצה שמי שיבחר את השופטים זה העם דרך נציגיו ואז הם ילמדו מהעם".

    על הנכונות של ראש הממשלה לביצוע הרפורמה: "נתניהו ראש ממשלה חזק והוא יודע שבשלה העת לעשות את הרפורמה. הוא קרא לי להצטרף לליכוד ובגלל זה הוא הביא אותי. הוא שאל אותי בשיחה הראשונה 'מה אתה רוצה לקדם', אמרתי לו 'אני מצטרף רק אם יהיה שינוי, הוא אמר לי 'משה זה יהיה".



    0 תגובות